In de landelijke toetsronde in 2006 is de conditie van de primaire waterkering tussen Hoorn en Amsterdam getoetst aan de wettelijke norm. Dit resulteerde in afkeuring van 33,8 km van de totale 47 km van het traject. De Dijken op Veen (DoV) methode vormt de basis van de grootschalige versterkingsoperatie in een gebied met een zeer slappe en weinig draagkrachtige ondergrond.
BT Engineering maakt deel uit van het site-engineeringsteam en ondersteunt de Alliantie Markermeerdijken bij het veilig ophogen en garandeert tegelijk de waterveiligheid en beperkt de risico’s voor de omgeving.
"We werken al jaren prettig samen met BT Engineering. Op de Markermeerdijken nu alweer 3 jaar in het team van site engineers. Ze respecteren de deadlines en zijn een volwaardig aanspreekpunt voor de uitvoering met oog voor uitvoeringsdetail en respect voor het ontwerp. Een van de belangrijke voordelen is het hebben van een flexibele backoffice om iedere technische vraag, met waar nodig via maatwerk, te kunnen oplossen. Een betrouwbare partij, ook in stressvolle periodes.”
Wij zijn vanuit BT Engineering met drie man sterk vertegenwoordigd in het site-engineeringsteam. Als site-engineer ben je de schakel tussen ontwerp en realisatie waarbij je direct met je neus op de feiten wordt gedrukt en dat maakt het extra uitdagend en dynamisch. Onvoorziene vraagstukken vragen onder tijdsdruk de nodige flexibiliteit en de juiste risico inschattingen. Als een team samen met werkvoorbereiding en realisatie tot uitvoerbare oplossingen komen geeft mij dan veel voldoening.
Geotechnisch Adviseur
Geotechnisch Adviseur & Projectleider
Geotechnisch & Waterbouwkundig Adviseur